בליק אקמק – דג בלחם בטאבון

הבליק אקמק הינה מנת אוכל רחוב טורקית שהייתה נמכרת ישירות מסירות הדייגים. הפילטים של הדגים הטריים היו ניצלים על הגריל שעל הסירה ומשם מוגשים בתוך לחם בתוספת בצל ועגבנייה. בכדי לשדרג את המנה המסורתית אנו צולים את הדג בטאבון עצים כשהדג נצלה על פלטת עץ ארז – טכניקה המזוהה עם התושבים המקומיים של צפון אמריקה. מגישים ביחד עם בצק שנאפה באותו הרגע בטאבון בתוספת סקרודליה (ממרח תפוחי אדמה יווני) ועגבניה.

רכיבים:

לסקרודליה:

הוראות הכנה:

את הסקרודליה נכין מראש ונגיש קרה. יש לבשל את תפוחי האדמה לריכוך. להעביר למעבד מזון ולטחון עם שאר המרכיבים עד לקבלת מחית אחידה.

להכנת הדג יש להצטייד מראש בפלטת עץ ארז ייעודית. יש להספיג כשעה את הפלטה במים. לאחר מכן למרוח את הדג בשמן זית ולפזר את עלי הזעתר והסומק. להעביר את הדג לפלטת העץ ולצלות בטאבון שחומם לחום של 350 מעלות כשלוש דקות. במקביל לפתוח את הבצק (ע״פ המתכון לבצק פיצה) ולאפות במקביל לדג.

כששניהם מוכנים יש למרוח את הסקרודליה על חצי מהמאפה ולהניח את הדג. להוסיף עגבניה טרייה ולקפל את הבצק לצורת חצי ירח.

בתיאבון!

עוד מתכונים לטאבון:

פוטטוס חלומיים בטאבון

טוב זה מתכון שאתם פשוט חיייייבים להכין! 😱 פוטטוס הכי טעימים בעולם מ4 מרכיבים בלבד! שימו לב לשלבי ההכנה כדי שזה ייצא קריספי עם טעם חלומי🤤💥

קרא עוד »

טבית בטאבון

איזה כיף שהחורף כבר פה! הכנו לכם מתכון מושלם לטבית בטאבון – ארוחה קלה, טעימה, ומנחמת. פשוט שמים בטאבון ללילה ומתעוררים בבוקר לניחוחות מדהימים. בתיאבון!

קרא עוד »

No products were found matching your selection.